Türkiye tuvalet , wc ve duş kabini kiralama sitemize hoş
geldiniz. Sitemizden organizasyonlarınız için portatif tuvalet kiralama
hizmetimizden en uygun fiyata yararlanabilirsiniz. Kurulumdan sökme işlemine
nakliye işlemlerine kadar her türlü hizmeti sizlere en kaliteli anlayışımız ile
sunuyoruz.
Tuvalet eğitimi uyanık ve uyur durumlarda barsak ve idrar kontrolünün
kazanılmasıdır. Bu işlevlerin kazanıldığı yaşlar farklı kültürlerin yanı sıra
aynı kültürlerde de farklılıklar gösterir.
Tuvalet eğitimine başlama zamanına;
- Saatler süren kuru dönemleri
- Oturağa ilgi duyulması
- Islak ve kirli olunca altının değiştirilmesi isteği
- Basit emir dizilerini yerine getirebilme yeteneği gibi sinyallere dayanılarak
karar verilmelidir.
Tuvalet eğitimine çocuk fizyolojik ve ruhsal açıdan hazır olmadan başlandığında
ya da aşırı baskıcı, esnekliğe, eğitimin başlangıcındaki küçük kaçırmalara bile
izin vermenin bir tuvalet eğitimi ile çocuk ele alındığında; bu dönemde aşırı
baskı ve denetim sonucu tuvalet eğitimi kazanılsa bile çocuk daha sonraki
yaşlarda herhangi bir stres etmeni ile karşılaştığında çiş ya da kaka kaçırma
belirtileri ile birlikte tuvalet eğitimi dönemi içinde çözümlenmemiş olan süreç
yeniden gündeme gelir.
Bu dönemde doğası gereği aşırı direnen, tutturan çocuğun inadına inatla karşılık
vermek, inadının üstüne gitme korkutmak geçersizdir ve olumsuz sonuçlar
verecektir. Tutturduğunda dikkatini başka alanlara çekmek farklı seçenekler
sunmak uygun bir tutum olabilir. Tuvalet eğimi verirken sabırlı, ufak
aksamalarda abartılı, titiz bir kaygılıkla tepki vermeyen, eğitimi oyunla veren
ancak kararlı bir ana baba tutumunun çok yarar sağlayacağı bilinmelidir. Çocuğun
çiş ya da kakasının gelmiş olacağının varsayıldığı saatlerde tuvalete götürmek,
bu işlemi uygun ve belirli aralıklarda yinelemek ve haber verdiğinde
ödüllendirmek yeterli olacaktır.
Tuvalet eğitimini genel ilkeleri :
- Oturakta başarı gösterilmediğinde ve oturak dışı kazalarda kızmak ve ceza
vermek genellikle olumsuz etki yaratır ve uygun değildir.
- Çocuk oturağa oturmamak konusunda inat ettiğinde ayağa kalkmasına izin verin
ve yemekten sonra tekrar deneyin.
- Direnç süre giderse eğitime birkaç hafta ara verin.
- Şiddetli tartışmalardan kaçınılmalıdır. Bu uzun süren dışkı kaçırma, gece
işemelerine ve/veya annebaba – çocuk ilişkilerinin gerginleşmesine yol açabilir.
Bir bebekle girişilen çatışmanın kazanılması neredeyse her zaman olanaksızdır ve
erişkinin isteğinin dayatılması çocuğun gelişimini etkileyebilir ve utanç ile
kuşku duygularını arttırabilir.
- Başarılı tuvalet eğitiminin anahtarı çocuğun bunu kendi başarısı olarak
görmesinin sağlandığı yaklaşımdır.
- Gündüz eğitiminin yararlı olabileceği yaş çocuğun bireysel özelliklerine göre
değişir. Çocuğun dışkılama saatlerinin öngörülebilmesi; çocuğun dışkılamayı
önceden hissetme ve tuvalette gerçekleştirilen eylemleri anlayabilme yeteneği (
tuvalete zamanında gitme, soyunma, oturağa oturma, dışkılama, yıkanma, kurulanma
ve tekrar giyinme) ve çocuğun tuvalet eğitimine karşı duyduğu ilgi.
Tuvalet eğitimde yöntemler :
- Çocuk hazır olduğunun sinyallerini verdikten sonra oturakla tanıştırın.
- Çocuğu başlangıçta kısaca ve giysili olarak oturtun.
- Çocuğunuza tuvalette kolay indirilip kaldırılabilen giysiler giydirin.
- Tuvalette ne yapacağını çocuğunuza gösterin.
- Tuvaleti vurgulayan kelimeleri öğretin
- Çocuğu tuvalete siz götürün ve yanında oturun.
- Daha sonra çocuğu oturakta kilodu çıkarılmış olarak ve giderek artan sürelerde
oturtun. (1 dk en fazla 10 dk)
- Tuvalet işlemini tekrar tekrar ve basitçe açıklayın ve oturağa ıslak veya
kirli bezler koyarak vurgulayın.
- Eğer başarılı bir sonuç varsa onu övün, Çocuklar büyümüş olma kavramından
hoşlanırlar. Sen büyüdün abla-abi oldun. Çünkü tuvaletini beze değil oturağına
yaptın gibi.
- Eğer çocuk bu denemelerde tuvaletini yapamamışsa, sakin olun, kızgınlık
belirtisi göstermeyin. Sen bebek misin gibi ifadelerden kaçının. Bir dahaki
sefere yaparsın deyip konuyu kapatıp, tuvaletten çıkartın.
- Tuvaletini yapıncaya kadar burada oturacaksın tarzında zorlayıcılıktan
kaçının.
Altına kaçırdığında öfke belirtisi göstermeyin. Hatta bu kazaların her zaman
olabileceğini peşin peşin kabul edin.
- Tuvalet eğitimindeki başarısıyla sizin ona olan sevginiz arasında ilişki
kurmayın. Çocuğa bunu algılatabilecek kelimelerden uzak durun.
- Tuvalette oturmaktan sıkılıyorsa yanınıza resimli bir kitap alın veya yanında
kalıp dinlemekten hoşlanacağı bazı hikayeler anlatın.
- Tuvaletini yaptıktan sonra ona doğru şekilde temizlenmeyi öğretin. Önceleri
siz temizledikten sonra onun tekrar etmesini isteyebilirsiniz.
- Çocuğun dışkılama gereksinimini anlamaya çalışın (çocuğa göre ayarlı “
zamanlama yöntemi), oturakta başarılı dışkılama için olumlu güçlendirme yapın
(övgü, sarılma, yıldız çizelgesi, çıkartma y da tekrar tekrar verilebilen,
yeterli motivasyon sağlayan başka ödüller)
Yukarıda belirttiğimiz yöntemler düzenli dışkılama alışkanlığı olan çocuklarda
çok yararlı olur. Düzensiz dışkılama alışkanlığı olan çocukların eğitimine
başlanmadan önce gereksinimlerini kendilerinin hissetmesinin beklenmesi
gerekebilir. Gündüzleri kapsayan tam tuvalet eğitimin alınması uzun bir süreye
yayılabilir. Başarı başlangıçta geçici de olabilir. Tuvalet eğitiminden uzun bir
süre sonra da ara sıra kaza olabileceği göz önünde tutulmalıdır.
Tuvalet Eğitimi;
TUVALET EĞİTİMİNE HAZIR MIYIZ?
Çocuğunuzun yeterli olgunluğa ulaşma sürecinin neresinde olduğunu saptamada
aşağıdaki liste işinize yarayacak:
* Kakası düzenli, yumuşak ve şekillidir
* Kilotunu kendi kendine indirip kaldırabilmektedir.
* Ev halkının tuvalet/banyo hareketlerini taklit etmeye çalışmaktadır.
* Kakası geldiğini bir takım fiziksel hareketlerle belli etmektedir veya
söylemektedir.
* Kaka ve çiş anlamına gelen kelimeleri kullanmaktadır.
* Basit emirleri anlamaktadır (Örnek: Oyuncağı al vb.)
* Tuvalete gitmesi gerektiğini anlatan fiziksel uyarıları anlamakta ve önceden
size söylemektedir.
* Kakalı bezle kalmayı sevmemekte, istememektedir.
* 3-4 saatlik kuru dönemleri olmaktadır, mesane kasları idrarını tutacak kadar
olgunlaşmıştır.
* Herşeye olumsuz yaklaşmamaktadır.
* Eşyaları yerine koyma alışkanlığını edinmeye başlamıştır.
* Bağımsızlık isteğini belli etmektedir.
* Yürüyebilmekte ve oturabilmektedir.
TUVALET EĞİTİMİ İLE İLGİLİ OLARAK
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN HALK SAĞLIĞI İÇİN HAZIRLANMIŞ YAZI ALT
KISIMDADIR.
Çocuklarda Tuvalet Eğitimi
Tuvalet alışkanlığı kazanma, çocuğun hayatında önemli bir
gelişimsel olaydır. Tuvalet eğitimine çocuğun ve anne babanın
hazır olduğu bir dönemde başlanması çok önemlidir.
Tuvalet alışkanlığı kazandırılmasına 24. ayında başlanabilir.
Tuvalet eğitimine başlayabilmek için;
• Çocuk yürüyebiliyorsa,
• Basit emirleri yerine getirebiliyorsa,
• İsteklerini kelimelerle konuşarak anlatabiliyorsa,
• Kendi kendine basit giysileri çıkarabiliyorsa,
• Genellikle gün içinde 2-3 saat kuru kalabiliyorsa, tuvalet eğitimine hazır
olduğu düşünülebilir.
Çocuk hasta ise, kabızlık problemi varsa, yaşamında önemli bir değişiklik varsa
(yeni bakıcı, yeni kardeş,
taşınma, ölüm vb.) anne kendisini gergin, sinirli hissediyorsa, yeterli zaman
ayıramayacağını düşünüyorsa tuvalet
eğitimine başlamak için uygun zaman beklenmelidir.
Çocuğa tuvalet alışkanlığı kazandırılırken anne-babanın yapabilecekleri;
• Tuvalet alışkanlığı kazandırılmaya başlamadan önce, anne-babanın bir planı
olmalıdır. Eğitime ne
zaman, nasıl başlanacağı, ne gibi malzemelerin gerekli olduğu vb. konular
önceden belirlemelidir,
• Tuvalet alışkanlığı kazandırmak ilgi ve zaman gerektirdiği için, anne ve
babanın sabırlı olmaları çok
önemlidir,
• Her çocuk tuvalet eğitimi sürecinde ara sıra altına kaçırabilir. Bu durumda
çocuğa kızılmamalı,
ayıplanmamalı, cezalandırılmamalıdır. Kaslarını kullanmayı öğrenirken kaçırmalar
olağandır ve biraz
zaman alabilir,
• Tuvalet eğitiminin her aşamasında çocukla konuşularak, çocuğu cesaretlendirmek
gerekir,
• Tuvalet eğitiminin her olumlu aşamasında çocuk övülmeli ve takdir edilmelidir,
• Tuvalet eğitiminde geri dönüşler olabilir. Anne-baba başarısız tuvalet
eğitimini otoritelerine direkt bir
saldırı olarak yorumlamamalıdırlar,
• Çocuk tuvaletini yaptığında kakasından ve çişinden nefret etmesine neden
olabilecek (ay ne pis, koktu
vb.) sözler söylenmemelidir,
• Çocuğun tuvalet eğitimindeki başarısı veya başarısızlığı, hiçbir zaman çocuğun
zekasıyla eşdeğer
tutulmamalıdır.
Tuvalet eğitimi süreci;
• Başlangıçta çocuğun anne-baba ile birlikte tuvalette bulunmasına, sifonu
çekerek, oynamasına izin
verilmelidir,
• Oyun oynadığı alana oturak konularak incelemesine ve oturağın kendine ait
olduğunu anlamasına
yardım edilmelidir,
• Çocuğun günde bir kez giyinik olarak oturağa oturması sağlanmalıdır,
• Daha sonra çocuğun giysilerini çıkartarak oturağa oturması sağlanmalıdır. Bu
aşamalarda korkuları
varsa, oturağa oturmak istemiyorsa, kesinlikle zorlanmamalı, hazır olduğu zaman
oturması
beklenmelidir,
• Bu dönemde çocuğa bol, kolay çıkartılabilen giysiler giydirilmelidir,
• Çocuğa kakasının veya çişinin nereye gideceği anlatılmalıdır. Bezine kaka
yaptığı zaman, oturağa
oturtularak bezi çocuğun gözü önünde oturağa boşaltılmalıdır. Bu durum çocuğun
oturma ve kaka
yapma arasındaki ilişkiyi anlamasına yardım eder. Oturağı tuvalete döktükten
sonra sifon çocuğa
çektirilip "Güle güle" gibi kelimelerle kakasının gidişini görmesi
sağlanmalıdır. Korkuyorsa kesinlikle
zorlanmamalıdır,
• Çocuk oturaktayken anne-baba çocuğu yalnız bırakmamalıdır. Çocuğun hoşuna
giden masallar anlatılıp,
kitap okunarak çocuğun kaygıları azaltılmaya çalışılmalıdır,
• Çocuk gündüz düzenli olarak kuru kalıyorsa, evin içinde bezsiz alt
çamaşırlarıyla dolaşmasına izin
verilmelidir,
• Çocuk, çişi geldiğinde oturağı kullanması konusunda cesaretlendirilmelidir,
• Çocuk, düzenli olarak yatağa girmeden önce tuvalete götürülmeli ve oturak
yatağın yanına-yakınına
konularak, çocuğun oturağa kolay ulaşması sağlanmalıdır.
Gece kuruluğu nadiren gündüz kuruluğu ile aynı anda başlayabilse de, çoğunlukla
gerçekleşmesi aylar, yıllar
alabilir.
Tuvalet eğitiminin tamamlanması çocuktan çocuğa değişmekle birlikte çocuğun 5
yaşına kadar altını ıslatmamayı,
4 yaşına kadar da altını kirletmemeyi öğrenmesi beklenir.
Tuvalet eğitimi sürecinde geri dönüşler yaşanabilir. Kurumsal
telefonumuz ; 0 850 885 06 44 ve 0 850 885 27 95
ŞUBELERİMİZ
ANKARA 0 850 885 06
44 İZMİR
0 850 885 27 95
İSTANBUL 0 850 885 27 95 İSTANBUL 0 850 885 06 44
GAZİANTEP 0 850 885 06 44
KAYSERİ 0 850 885 27 95
ANTALYA 0 850 885 27 95 ESKİŞEHİR 0 850 885 06 44
KONYA
0 850 885 06 44 BURSA 0 850 885 27 95
SAMSUN 0 850
885 27 95 KOCAELİ
0 850 885 27 95
ADANA 0 850 885 06 44 MERSİN 0 850 885 06 44
|